tisdag 26 maj 2009

Varför är jag plötsligt attraktiv i opinionsundersökningar?

Ibland funderar jag allt över det här med integritet. Är det egentligen något att haka upp sig på nuförtiden. Jag får både brev och telefonsamtal från diverse institut som vill veta vad jag tycker om vissa saker. Det konstiga är att det de frågar om vid första kontakten är bara om deras redan innehavda uppgifter stämmer.De vet alltså redan det mesta om mig.

Jag har på sista tiden blivit kontaktad av bl.a. Sifo och Novus för att vara med i deras opinionsundersökningar. Jag har aldrig i hela mitt tidigare liv blivit ombedd att vara med i någon opinionsundersökning så jag undrar förstås varför jag helt plötsligt blivit så attraktiv. Är det p.g.a. min ålder? Är det p.g.a. mina framträdande åsikter på internet eller är det en slump?

Är det till och med så att valhemligheten inte längre är en valhemlighet? Kan man lita på någonting överhuvudtaget numera?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så klart vi inte kan lita på något överhuvudtaget. Alla är precis lika trovärdiga som SMHI. Våra namn och köpvanor säljs i en evig karusell. Har de inte läst vad vi öppet deklarerat på nätet får de reda på det genom hur man svarar så därför skall man svara så uppåt väggarna att deras undran går i spillror. Har faktiskt svarat på en del enkäter men aldrig genomfört någon till fullo. När jag upptäcker frågor där dom vill man värderar något på en skala 1-5. frågar jag alltid efter vart nollan tagit vägen då jag använder den till allt vare sig jag gillar det eller inte. Enkäter kan vara riktigt kul tidsfördriv. "Det har ni inte med att göra" resp "Förstår inte frågan" är också kul. God Natt på dej GammelSvensk från din vän
midgardsjarlen