måndag 4 maj 2009

Jag är glad att jag inte är tonåring.

Ikväll fick jag besök av en kompis. Hon hade skjutsat sin dotter till stallet där de har sin häst inackorderad och passade då på att besöka mig medan hon väntade på att dottern skulle bli färdig. Hon brukar bara skjutsa henne vintertid för hon åker moped när vädret tillåter.

Nu hade dottern emellertid råkat ut för en mycket otrevlig händelse när hon senast åkte hem från stallet. Några kilometer hemifrån åker hon genom ett bostadsområde med åtskilliga invandrade hyresgäster. Inte samma ghetto som vårt kära Kronoparken men då och då inträffar det saker även på detta område.

Det dök upp en bil med några invandrarkillar i och de försökte hela tiden preja henne av vägen. När hon var nästan hemma, stannade de vid en pizzeria och lät henne vara ifred sista biten hem.

Hon klarade sig undan utan att skadas fysiskt men hon kan ju inte känna sig trygg längre. Allt fint i vårt land blir förstört för att vi släpper invandrarna så långt att de gör precis som de vill utan att det får några följder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så jävla glad att jag inte har någon dotter, för jag vet vad jag skulle gjort om dessa äckel skulle trakassera henne...m.v.h. Blodsven

Gammelsvensk sa...

Hennes far tog med sig familjens schäfer och knallade bort till pizzerian. Den ena killen var tydligen i bilen och den andra inne på pizzerian. Han vägrade att komma ut och den i bilen hade nog svårt att hålla sig torr. När den pappan blir arg så blir han ARG. Jag kan tänka mig att han lovade dem både det ena och det andra om de skulle dyka upp igen.

Anonym sa...

Alla har inte en så resolut far. Hörru Blodsven, tänk om du och jag varit där. Vilken drömsituation va?
midgardsjarlen