måndag 4 maj 2009

Ok, så länge det inte kostar på.

Jag tyckte att detta inlägg var så bra att jag inte kunde låta bli att låna det. En knäpp på näsan på alla självgoda "humanister". Tack för den Berit! (Every kinda people)


-Jag frågade nyligen en väns dotter vad hon ville bli när hon blir stor.
Hon svarade att hon en dag vill bli Amerikas president .
Båda föräldrarna, som är demokrater, var där, så jag frågade henne: "Om du var president vad är det första du skulle göra?"
Hon svarade: "Jag skulle ge mat och husrum till alla hemlösa människor. "
Hennes föräldrar strålade.

"Wow ... vilket beundransvärt mål!" och jag tillade: "Men du behöver inte vänta tills du är president för att göra det." Du kan komma över till mitt hus och klippa gräsmattan, rensa ogräs och sopa min uppfart, så betalar jag dig 50 dollar. Sedan kan jag ta med dig till speceriaffären, där några hemlösa brukar hålla till och du kan ge en av dem dina 50 dollar, som han kan använda till mat och hyra. "

Hon funderade ett par sekunder, sedan såg hon hon mig rakt i ögonen och frågade, "Varför kan inte den hemlöse mannen komma över och göra arbetet så att du kan betala honom 50 dollar i stället?"

Jag sa: "Välkommen till Republican Party!"

Och hennes föräldrar talar fortfarande inte med mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

En anekdot som tagen direkt ur verkligheten. Gäller i högsta grad även för svenska förhållanden, tänker så klart på våra hundratusentals bidragsberoende slappisar till invandrare. (till min systerson från USA som gästar Sjöbo från idag och som väl kommer att läsa detta: Välkommen Lennart, ovanstående artikel är från //everykindapeople.blogspot.com. besök den, den handlar ofta om händelser i USA.)
midgardsjarlen