söndag 17 maj 2009

Hur får kommunpolitiker sina ideer?

Nu har någon helt plötsligt kommit på att "vi kan inte ha hundar på kyrkogården". Det har människor haft i alla tider och jag har aldrig någonsin hört att någon haft synpunkter på detta.
Kyrkan vill inte ha förbud mot hundar på kyrkogården. I Karlstad ligger kyrkogården på Rud och där finns all anledning att ha med sig hund om man har möjlighet. Jag känner flera gamla som inte vågar gå till kyrkogården ensamma och det är säkert likadant på många andra ställen.

"I förslaget till ordningsstadga för Säffle kommun fastslås, att hundar inte får vistas på kyrkogårdar. Enligt kyrkogårdsförvaltningen finns dock inte något sådant generellt förbud.

Förslaget till ordningsstadga har varit ute på remiss och går nu vidare till kommunstyrelsen och därefter till kommunfullmäktige. Olika kommunala instanser har yttrat sig över förslaget och även i några fall föreslagit ändringar. Kyrkogårdsförvaltningen har inte getts den möjligheten och har nu på eget initiativ skickat ett yttrande, som gäller just bestämmelserna om rätten att ta med sig en hund in på kyrkogården."
NWT

7 kommentarer:

Milla sa...

Ibland så tror jag vissa politiker lägger motioner bara för att få höra sin egen röst- Är själv väldigt hundrädd, men skulle aldrig komma på tanken att förbjuda dom någonstans..Bortsett från dom butiker som av någon vansinnig anledning låter sina hundar gå lösa bland kunderna!!

En hund kanske tom var den begravdes lilla älskling, och varför ska man då inte ta med sig vovven dit?

Gammelsvensk sa...

Alla har vi våra rädslor och det bör ju andra ta hänsyn till men man behöver ju inte ta det som anledning att förbjuda för alla andra. Tyvärr är det ganska vanligt nuförtiden.

Du är välkommen att gå i terapi hos mig och mina jättesnälla hundar. Kan folk bli av med orm- och spindelfobi så ska det väl funka med hundar.

Anonym sa...

Min bäste vän före alla människor är schäfern Zting hos mitt närmsta x. Det är mest på grund av honom jag besöker henne så ofta.Förutom denna helg förstås. det förbaskade Com Hem har för tredje ggn i vår stängt både internet och tv för mej. Sedan i torsdags em har jag ingen kontakt. Nu är måttet rågat och jag säger upp mig som kund hos dem. Massor har också gjort samma. Men förre Vdn lyfte 63milj. Därför sitter jag nu uppkopplad hos exet med Ztings våta nos i örat. Milla, ta emot gammelsvensks erbjudande. Du blir av med ett ok och vinner nåt stort.
midgardsjarlen

Gammelsvensk sa...

Midgardsjarlen,
Jag har mailat dig en länk. Jag minns inte om jag gjort det tidigare men bättre två gånger än ingen.

Anonym sa...

Hej gammelsvensk. tack för att jag får hennes bloggadress. Att det ej dykt upp ännu på min mailsida är väl ej så konstigt, jag fick tillbaks min internetuppkoppling först 23:15 i kväll. Har varit utan sedan i torsdags kl 15:15 så ditt mail ligger väl i kö tills jag vaknar. Om jag nu kan somna när jag äntligen är tillbaks på "surfen". Död åt AB Com Hem. GRRR! Din vän jarlen.
midgardsjarlen

Gammelsvensk sa...

http://blogtown.se/blog.php?id=Nican

Anonym sa...

Hej igen. Kollade igen på "Min roliga kompis" och där såg jag du skrivit en adress som börjar //blogtown. se. hoppas det är den. Men det får bli i morgon. tack.
midgardsjarlen