söndag 3 maj 2009

Liga stjäl pengar av äldre

Detta är sorgligt. Tänk att inte ens de gamla får vara ifred. De hör väl dessutom inte till de mest välbeställda och kan behöva ha sina slantar ifred.

-Polisen varnar för en man och en kvinna som tillsammans med ett litet barn stjäl pengar från äldre människor.
Under helgen har fem sex personer drabbats när de har varit i livsmedelsaffärer och handlat.
– Stölderna har bland annat skett på Ica Maxi i Karlstad och på Coop i Säffle och där har de äldre blivit tillfrågade om bland annat priset på någon förpackning samtidigt som någon annan plockat pengar från offrets plånbok, säger Jonny Thomann på polisens kriminaljour.

Han uppmanar alla som ser någon försöker gå fram och prata med äldre personer i någon butik att hålla koll så att ingen blir bestulen.
NWT

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste avstå från att kommentera då jag är benägen att dra "förhastade" slutsatser. Hrm..
midgardsjarlen

Gammelsvensk sa...

Skitstövlar kan man väl ändå få kalla dem? Fast det ger inte den tillfredsställelse jag skulle önska känner jag.

Anonym sa...

Nä, man vill ju gärna få säga sin hela åsikt. Jag drämmer väl i med rumänska zigenare, det är helt i deras stil och jag vill inte kasta skit på andra etniciteter som kan vara oskyldiga. Men vad tusan är det jag säger, det finns ju inga "oskyldiga" bland resten av patrasket heller. Dessa mina åsikter får väl hamna på mitt "skuldkonto" det svämmar ju redan över.
midgardsjarlen