fredag 15 maj 2009

Idag sitter jag bara!

Igår var det jättebra väder för att hålla på med ved. Mulet men inget regn. Detta gjorde att jag höll på alldeles för länge vilket ledde till att jag idag svär ve och förbannelse över att jag aldrig lär mig att otränade muskler protesterar vilt mot sådan behandling. Jag har alltså präktig träningsvärk idag.

Idag skiner solen och det är riktig vårvärme. Det är så ljuvligt ute så man får tårar i ögonen. Jag bor väldigt vackert ute i skogen och har inget emot att bli sittande med kaffekoppen ute på trappan och bara njuta. Jag är ganska lat också så träningsvärk och vackert väder får bli dagens anledning att inte göra något alls, förutom det allra nödvändigaste som att ta hand om mina djur.

Jag har en massa saker som behöver göras men när det kommer till att reparera eller bygga saker så måste man ju planera och räkna ut hur man ska gå tillväga och det gör man allra bäst i lugn och ro sittandes på trappan.

Eftersom jag är ensam herre på täppan dessutom så behöver jag aldrig oroa mig för att jobben försvinner om jag blundar en stund. Det kvittar hur mycket jag försöker.

2 kommentarer:

Milla sa...

Precis så ska livet levas..Slita ont ibland och bara njuta när man kan. Det är dom lata dagarna som ger oss energi att orka med dom där grå och slitsamma :)

gammelsvensk sa...

Tack för de orden. Nu får jag mindre dåligt samvete när jag inte orkar förmå mig att uträtta något vettigt.
Jag hör till den sorten som inte har vett att ens ta en paus när jag väl kommer igång men har väldigt svårt att sparka igång mig.