söndag 24 maj 2009

Heja Sd!

I programmet Agenda ikväll fick de tre största partierna utanför riksdagen, Sverigedemokraterna,Piratpartiet och Fi, komma till tals. Precis som jag trott så var det nästintill omöjligt att få stopp på Gudrun Skymans svada. Programledaren fick emellertid hjälp av Sven-Olof Sällström så att även de andra partiernas representanter hann att kasta in någon mening emellanåt.

Skyman tjatade, som vanligt, på med sin "kvinnofråga",Piratpartiet har ju endast intresse av fildelningsfrågor så den ende som jag tyckte hade lite mer att säga var just Sällström. Han fick dock prata fort för att inte bli avbruten innan han hunnit få fram sitt budskap.

Naturligtvis så kom frågan upp om vad som är svenskt men de lyckades inte i sitt uppsåt att styra in debatten på det vanliga struntpratet. Jag tyckte att Sällström skötte sig alldeles utmärkt. Han var nog väl förberedd på att ta för sig och inte bli utsatt för det trams som brukar bli följden av att motståndarna inte har något konkret att komma med.

4 kommentarer:

feminix sa...

Bra sammanfattning av programmet!

Gammelsvensk sa...

Tack Feminix!

Milla sa...

Jag hade så gärna velat se det, men jag däckade långt innan.

Sällström är av vad jag har sett hittilis otroligt duktig, inte undra på att han är första namnet på listan.

Det är såna som han som vi behöver som ska prata offentligt. OCH ha dom åtråvärda platserna i ex. EU.

Gammelsvensk sa...

Jag gillar honom också. Han är så mysigt lugn men lyckas ändå få fram sin mening trots gapande "kärring".