onsdag 29 april 2009

Vår i Sverige

Nu tittar solen fram efter att det varit mulet några dagar. Hästarna står och sover i solen och hundarna ligger och njuter i hundgården efter en promenad i skogen. Själv har jag fullt upp med att få min okapade vedhög att krympa. Hur mycket sågen än låter så lyckas den inte överrösta fåglarna som kvittrar som galningar. Har just nu en liten kaffepaus och lyssnar på annan musik.

Snart är det Valborg och första Maj. Två dagar, som i alla fall för mig, är väldigt mycket Sverige. När jag var liten var det väldigt viktigt att "maja". Jag vet inte om man fortfarande gör det eller om det är en sed som försvunnit. Var det fint väder så gick vi ut i skogen och regnade det så majade vi under bordet. Man hängde en filt över köksbordet och satt under den.

De som eventuellt tycker att detta bara är trams får tycka så. De får också tycka vad de vill om den här gruppen och den här låten. Detta är Sverige!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Nu mår jag bättre.
midgardsjarlen

Gammelsvensk sa...

Åh vad det är tillfredsställande att kunna vara till glädje för någon.

Smileth sa...

Det är underbart med majbrasan och Valborgsmäss!

Gammelsvensk sa...

Och se´n står det inte på förrän vi är framme vid vår "töntiga"? midsommar.
Det blir en jobbig tid för Måna.

Milla sa...

Hur kan detta vara töntigt? Inte ens Måna kan tycka det innerst inne..eller..??

Milla sa...

Hur kan detta vara töntigt? Inte ens Måna kan tycka det innerst inne..eller..??

Gammelsvensk sa...

Det är inte lätt att veta vad hon tycker innerst inne. Vet hon det själv tro? Nu är det ju inte lätt att tro på vad hon säger heller så detta är ett svårt fall.