torsdag 16 april 2009

En stilig shejk?

Nu har vi fått läsa att de tre senaste årens våldtäkter i Norge har begåtts av icke västerländska män. Flera våldtäktsmän har även dömts till utvisning i Sverige och det betyder ju att de inte är svenskar.
När det gäller överfallsvåldtäkter så kan ju vem som helst råka ut för det. Nu händer det ju att kvinnor/tjejer frivilligt följer med män av arabisk eller annan icke västerländsk härkomst. Det finns de som tycker att de då får skylla sig själva och det kan man väl tycka men varför gör de det? Är de dumma och naiva eller är det samhället som har påverkat dem till att tro att alla invandrare är "snälla"?

Kan detta vara en förklaring?

När jag var i yngre tonåren så vurmade jag väldigt för pocketböcker och då särskilt de som handlade om kärlek. I dessa var ju alla människor vackra, kärleksfulla och präktiga och det värsta som kunde hända i deras värld var väl på sin höjd några banala missförstånd. Jag minns speciellt en bok som jag sparade i många år. Den handlade om en vacker flicka som träffade en stilig och mycket sympatisk shejk. Efter några förvecklingar så levde de naturligtvis lyckliga i alla sina dagar.

Omslaget på boken visade upp en mörkhårig, svartögd och solbränd kille med för övrigt ganska västerländskt utseende. Jag blev naturligtvis störtkär i denna adonis och drömde under lång tid om en "egen" shejk.

Jag kan än idag känna min stora besvikelse den gången jag såg ett program på TV om riktiga shejker. Svartmuskiga, skäggiga med höknäsor och diverse guldtänder framträdde de och krasade sönder min dröm fullständigt. De hade heller inte varsin fru som de älskade över allt på jorden utan många, som de inte umgicks med över huvud taget.

Detta kan jag tänka mig vara fallet med tonårstjejer. Vad vuxna kvinnor har för ursäkt förstår jag inte.

4 kommentarer:

Smileth sa...

Jag tyckte Muammar Khaddafi var av höjden av manlig skönhet! Men jag gillade Anders Wijk och David Bowie också!:)

Anonym sa...

Av någon anledning har jag aldrig känt mig dragen till män. Med kvinnor har det varit annorlunda. När jag som 15-åring började i handelsflottan föll jag in i ett ohämmat sexliv med tjejer från de flesta raser men förhållandena var alltför korta för att njuta hela menyn. Men som sagt man tager vad man haver och Jarlen sitter nöjd med sina kort.
midgardsjarlen

Anonym sa...

Smileth, hur tusan såg Khaddafi ut på den tiden? var han ens född..hehe.
midgardsjarlen

Gammelsvensk sa...

Jag minns att jag tyckte att Khaddafi såg liksom "metallaktig" ut. Ungefär som de romerska bronsfigurerna.