måndag 13 april 2009

Vad har hänt med humorn?

Varför är humor så utlämnande och förnedrande nuförtiden? När annat i samhället har blivit så begränsat att man ska ändra svenska språket för att inte "kränka" någon så är ingenting tabu i underhållningsbranschen. Det finns mängder av program på tv som endast går ut på att få folk att må så dåligt som möjligt samtidigt som man själv ska framstå som rolig, häftig, inne och allt vad det nu heter. Jag får ingen som helst behållning av sådana program. Jag mår bara dåligt och skäms å´deltagarnas vägnar.

Ett av dessa program är "Grillad". Där har i alla fall presumtiva deltagare börjat att hoppa av på löpande band och ett av programmen har stoppats.
För mig är humor sådant som får mig att skratta, helst så att tårarna rinner eller att jag åtminstone drar på smilbanden. Inte att jag ska sitta och gotta mig åt andras fel och brister.


"Det här har hänt tidigare under säsongen."

E-type hoppade av.
E-type skulle grillas men hoppade av en vecka innan inspelning.

Flera tv-recensenter sågar ”Grillad” efter första programmet. ”Premiäravsnittet av ”Grillad” lämnade mig mest likgiltig”, skriver Aftonbladets tv-recensent Jan-Olov Andersson.

Carl Jan Granqvist hoppar av efter att ha sett första programmet.

Komikerna Lennie Norman och Claes Malmberg grillade Per Morberg, hoppade sen av och riktade skarp kritik mot konceptet.

Originaluppsättning i "Grillad".
Även Adde Malmberg lämnar tv-satsningen.

Måns Zelmerlöw väljer att hoppa av som gäst med hänvisning till att Claes och Lennie lämnat programmet.

Radioprataren Lotta Bromé anmäler ”Grillad” till Granskningsnämnden efter ett skämt om att hon skulle vara kriminell.
Läs mer

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle aldrig kasta bort tid på sånt Gammelsvensk, livet är för kort men man ser de mest förbryllande texter på löpsedlarna.
midgardsjarlen