fredag 3 april 2009

Sälj bakverk!

För ett tag sedan hittade jag en insändare om att kommunen ville inhysa förskola i en samlingslokal under ett äldreboende i Skattkärr. Detta äldreboende inhyser människor i åldrarna 85-100. Jag skrev ett inlägg om detta.
"Gamla människor behöver lugn och ro."
Nu har någon skrivit svar på denna insändare;

"Jag förstår att detta inte handlar om att barn ska in på samma ställe utan att ni vill ha en lokal gratis.
Andra människor som vill ha en lokal för exempel: underhållning, studiecirklar, gudstjänster och äta lunch i tillsammans får hyra en sådan. Bara för att man blir pensionär betyder inte att allt ska vara gratis som många gamla anser.
Gå med i en förening, starta en förening, samla in pengar eller sälj bakverk så ni kan hyra en lokal."

Visst finns det pigga pensionärer men är man mellan åttio och hundra så kanske det inte är så lockande att stå utanför Konsum och sälja bullar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vem den som svarade så syniskt? Adressen tack. Blir jag stadd vid kassa kan jag sända nån från HA.
midgardsjarlen

Gammelsvensk sa...

Det är skit med människors förmåga att tänka verkar det. Annat än på sig själva förstås. Jag hör av mig direkt om jag hittar adressen.

Anonym sa...

Bra, han bör få smaka på andra bullar
midgardsjarlen