måndag 8 juni 2009

En framgång hur man än ser det.

Det mesta har väl sagts om EU-valet så här dags. Just nu känns det väl tillfredsställande med Sd´s resultat men det är svårt att tysta konspirationsradarn. Det har varit väldigt tyst om Sd i massmedia på sista tiden och i Tv-sändningen framgick det tydligt att Sd skulle hållas i skymundan. Man skäms å´ svt´s vägnar för de gör det inte ens snyggt.

Jag känner mig inte heller särskilt trygg med själva röstningsförfarandet och den påföljande rösträkningen. Det bygger ju på att vi litar på de människor som sköter administrering samt räkning och jag känner att jag inte gör det fullt ut. Det är alldeles för lätt att schabbla bort eller ogiltiggöra valsedlar. Vi borde nog ha en enda valsedel med alla partier på, elektronisk räkning och allt övervakat av representanter från samtliga partier.

Jag har även funderingar över varför människor gör vissa val. Är man inte lite väl naiv om man röstar på Fp för att man ser Marit Paulsen som trovärdig? Om man står och väger mellan Sd och Piratpartiet, hur kan man välja "ja till ökad invandring" genom att välja PP? Om nu många, Gud förbjude, har röstat på Fi därför att Benny Andersson gillar dem, är de då klart tänkande människor? Den stora ökningen för Mp lär väl bero på att många människor fortfarande tror blint på klimattjatet som vi andra kanske mera ser som ett sätt att, i slutändan, plocka oss på ännu mera pengar?

Hur som helst så har vi trots allt mycket att glädja oss åt idag. Sd har gått väldigt mycket framåt, om än inte hela vägen. De vi sympatiserar med i Europa har haft stora framgångar och vi kan förlita oss på dem när det gäller att driva våra frågor.

4 kommentarer:

Milla sa...

Vad är det som personifierar en sverigedemokrat? Jo, den aldrig sinande kampviljan..vi tar storslammet 2010 :)

Gammelsvensk sa...

Jag har ofta blivit beskylld för att vara "stönig". I många fall har det varit en egenskap jag inte hade klarat mig utan. Spelar det nå´n roll om man blir blodig i pannan? Det läker ju!

feminix sa...

Nu tar vi nya tag!

Karpstryparn sa...

Själv röstade jag på Sd, vilket förutom Nd var det enda riktiga valet! Och jag kommer att göra detsamma i riksdagsvalet. Har länge varit Sd-anhängare, håller också på Nd.