fredag 23 april 2010

Man står för sina misstag genom att lära sig något av dem.

Idag har jag figurerat i artiklar i VF och NWT p.g.a. min blogg. Jag har inte varit fullständigt insatt i upphovsrättslagen och därför kopierat för mycket i förhållande till min egen text i inläggen.

Jag blev lite överrumplad när mailet kom för jag har ju haft bloggen ganska länge utan att någon påpekat detta. Jag har nu lite bryskt fått inblick i hur det kan vara i politiken. Jag hade förmodligen inte blivit lika uppmärksammad om jag inte varit officiell Sverigedemokrat?

Jag vill ge en stor eloge till reportern på VF (jag uppfattade tyvärr inte hans namn) som hanterat ärendet med sympati och ett mycket trevligt bemötande. Felet är ju mitt eftersom jag inte tillräckligt satt mig in i gällande regler inom ett område som var nytt för mig. Jag har helt enkelt använt mig av fel källa för inhämtande av uppgifter.

Det känns lite ovant att, i alla fall av vissa, bli bedömd efter partitillhörighet men man vänjer sig. Det som inte tar död på en blir man ju stark av sägs det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart som fan pissblaslornas lögnare var tvungna att ge sig på en enskild svenskvänlig sanningssägare! PK-äcklen känner förmodligen marken gunga, om det kommer för många förnuftiga människor från verkligheten in i politiken. Du vet att jag backar upp dig i alla lägen nin vän....Blodsven

Gammelsvensk sa...

Ja dig vet man var man har. Det är skönt med sådana människor.
Visst känns det som att det inte är så´nt här vi betalar presstöd till?
Tydligen är man inte obetydlig trots att man själv kan tycka det men jag är ju inte omedveten om varför man lägger ner tid på att rota i mina förehavanden. Medias konkurrens borde väl endast vara annan media men nu verkar de istället samarbeta mot ett gemensamt mål.

Ann-Marie sa...

Jag tror att media trålar genom alla bloggar för att se vad som skrivs och “sätter dit” alla som inte passar in i deras gängse ramar...
Själv blev jag portad igår från att kommentera på Sydsvenska “muslimbladet”... dom gillade inte min länk till PI, http://politisktinkorrekt.info/2010/04/20/arabisk-utbildning-hur-man-fuskar-till-sig-put/
eller så var det att dom inte gillade konkurrensen, vem vet.

Anonym sa...

Ann-Marie, dom gillar inte fakta och sanning! Fulmedias lögnare bidrar i högsta grad till att vi har ett pissamhälle, med obegripligt våld och otrygghet riktat främst mot etniska svenskar. Fast det är ju bra att äcklen läser dessa bloggar, så dom får veta vilka hjärndöda, rövslickande PK-arsel dom är...Blodsven

Gammelsvensk sa...

Om ni inte redan varit där så gå in på Thoralfs blogg och läs kommentarerna från blivande journalister. Det är skrämmande.

Man tror ju att skolan lär ut journalistik och inte prackar på eleverna sin vridna värderingar.