fredag 14 maj 2010

Lerig grusväg "suger"!

Ja, den gör faktiskt det, i dubbel bemärkelse. Jag har för tillfället inte någon fungerande bil och en extra helgdag gör att jag får vänta lite längre på reservdelar. Alltså måste jag åka cykel. Det är nästan en mil fram och tillbaka till affären och vägen är rena rama berg- och dalbanan. Lika många uppförsbackar dit som hem.

Nu har det regnat i flera dagar så grusvägen är något lerig på ytan. Det, plus en välfylld cykelkorg på styret, gjorde att cykeln sög sig fast riktigt ordentligt så det var ingen sinekur att ta sig hem uppför alla backar. Första turen för året efter att ha tillbringat mycket tid i sittande ställning under vintern känns riktigt rejält i kroppen. Flåset var det inte heller mycket med märkte jag så det är nog hög tid att börja röra på spelet.

Det är bra att bo på "riktiga" landet för nu är hagarna fulla med kor och nyfödda kalvar. Där har man anledning att stanna då och då för att titta på, och prata med
dessa.
Någon kunde ju annars få för sig att jag stannar för att vila.

Inga kommentarer: