tisdag 17 mars 2009

Kan man påverka barn?

"Jag såg en jingel för ett Svt-program som hette EU-Turken, där han skulle kolla om EU-länderna verkligen lever upp till de krav som de ställer på Turkiet för att få vara med i EU. Vad kan en tonåring som undrar om han är svensk eller om han är turk klara av att analysera EU:s beslut och hur Turkiets politik ser ut för att platsa i EU. Vad jag vet är Turkiets syn på tortyr i fängelserna ett stort hinder för deras medverkan i EU. Har EU-länder lagliga tortyr i fängelserna?"

Jag fick den här kommentaren från Smileth (Varjagerbloggen). Frågan om Turkiets medlemskap i EU är nog så allvarlig men första delen av kommentaren gav mig en så´n lust att få se denna igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var trött då jag skrev kommentaren, jag missade lite i meningen.
Vad kan en tonåring bidra med och hur kan han analysera EU. Har han en svt-redaktion bakom sig som lobbar för Turikets inträde i EU, annars är vi rasister.

Men som du skrev i inlägget nedan, skicka fram ett barn, i detta fallet var det en slängig osäker tonåring med gnällig röst som tydligen är EU-turken som ska syna EU.

Anonym sa...

Hej Smileth. Jag var tydligen lika trött för jag tolkade dig precis så men nu ser jag i min kommentar att jag inte skrev hälften av vad jag tänkte. Vi förstår varann tydligen ganska bra då.

Anonym sa...

Det låter bra det!:)