måndag 16 mars 2009

Håll oss utanför EU och Islam

Denna skrift är hämtad från Kent Ekeroths blogg. Jag vill gärna hjälpa till att sprida den. Den pekar på de två, i mitt tycke, absolut främsta politiska frågorna. Båda "överheterna", Islam och EU, måste vi göra något åt om det ska vara någon mening med att försöka få rätsida på andra problem. Man kan inte agera om man är bakbunden.

Kent Ekeroths blogg

"Europa står inför en allt snabbare islamisering, vilket givetvis har sin grund i en mycket liberal immigrationspolitik som dessutom späs på av en stor illegal immigration.

Effekten av en växande muslimsk minoritet i Europa har blivit smärtsamt påtaglig, i Sverige liksom Europa. Vi ser allt fler tecken på hur länder anpassar sig till ökande muslimska krav; anpassning av skolmaten, mångkulturella lovdagar, könssegregerade badhus. Vi har s.k. “no go zones” dit polis, brandkår, ambulans m.m. inte kan åka utan att bli attackerade. Vi ser en våldsbrottslighet som skjuter i höjden. Detta händer flera länder i Europa; Frankrike, där vi bl a har dagliga bilbränder, vars befolkning består av cirka 10% muslimer; England som kanske är det land som är värst ute i Europa, har sharia blivit en del av den officiella lagstiftningen och deras flagga togs bort från deras fängelse för att inte “uppröra” de muslimska fångarna. Vi har Holland, som bekant fått se politiker och filmskapare mördade som ett resultat av deras kritik av islam. Amsterdam väntas snart ha muslimsk majoritet.

Listan kan göras lång. Vad som står klart är dock att med denna utveckling kommer vi inom en inte alltför lång framtid får se våra friheter opch vårt västerländska samhälle eroderas, till förmån för den totalitära, kvinnofientliga, våldsamma och förtryckande ideologi som är islam.

Vi ser redan idag tecken på att dagens EU inte alls förstår faran vi står inför. De diskuterar t.ex. på fullaste allvar att importera 50 miljoner invandrare till Europa.

Europa behöver vakna. Och jag tänkte väcka dem om jag hamnar i Europaparlamentet.

Riva upp avtal som hotar Sveriges suveränitet och självbestämmande
I och med Sveriges intåg i EU, med EU:s ändringar sedan dess, har Sverige allt mer gett upp sin självständighet och självbestämmanderätt. Exempel på detta är Euratom-fördraget som Sverige redan skrivit under. Avtalet säger i korthet att Sveriges naturtillgångar, är “gemenskapens egendom”, dvs. EU:s. Sverige siter på 1000-tals miljarder bara i tillgångar till uranoxid, vilket används i kärnkraft. Enligt de avtal Sverige redan ingått är detta alltsp gemenskapens egendom.

Vidare; Sverigedemokraterna lanserade nyligen en kampanj för att rädda Sveriges kulturlandskap, som nu är satt under press från EU.

Det finns en rad avtal och besult från EU som Sverige omedelbart måste riva upp eller få undantag för. Ovanstående exemplifierar detta. Detta är ett viktigt område att kämpa för inom ramen för EU."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min röst i valet till EUparlamentet går självklart till SDs favör. Min önskan är att de stater som motsätter sig EUs federationssträvanden och dess otillbörliga inblandning i medlemsstaternas innre angelägenheter, slår sig samman och bildar en sköld.
midgardsjarlen

Anonym sa...

Jag såg en jingel för ett Svt-program som hette EU-Turken, där han skulle kolla om EU-länderna verkligen lever upp till de krav som de ställer på Turkiet för att få vara med i EU. Vad kan en tonåring som undrar om han är svensk eller om han är turk klara av att analysera EU:s beslut och hur Turkiets politik ser ut för att platsa i EU. Vad jag vet är Turkiets syn på tortyr i fängelserna ett stort hinder för deras medverkan i EU. Har EU-länder lagliga tortyr i fängelserna?

Anonym sa...

Jag har inte sett just den där men jag vet hur det brukar vara. Jag retar ofta upp mig på att de skjuter fram barn och ungdomar för att sympatierna ska bli större.