lördag 27 mars 2010

Sd, det intressanta partiet.

Man kan gott säga att Sd nuförtiden är Sveriges mest intressanta parti. Människor påstår sig inte vilja ge oss någon form av reklam eller utrymme på annat vis men deras stora behov av att smutskasta partiet har nog hittills haft rakt motsatt verkan. Vart man än beger sig på internet, vare sig det gäller tidningar av olika slag eller bloggar/hemsidor så berörs alltid Sverigedemokraterna på ena eller andra viset. Det enda media som bestämt sig för att inte låtsas om att vi existerar är väl möjligen Svt. De har ju slutat att nämna partiet i t.ex. opinionsundersökningar men de orkar inte låta bli det heller om det skulle visa sig att de kan visa upp dalande siffror. All reklam är bra reklam brukar man ju säga.

Jag skulle nästan kunna tro att det handlar om något slags hatkärlek till partiet. Många gillar nog egentligen vår politik men är alldeles för fega för att erkänna det och det är naturligtvis frustrerande. Det kan också vara svårt för dem som skrikit högst att erkänna att de inte fattat vad det handlat om. Naturligtvis finns det de som verkligen tror på mångkultur och att vi är ett så rikt och solitt land att vi naturligtvis kan ta hand om alla som vill komma hit oavsett anledning. Det är ju så berikande för oss själva och det vill vi väl inte gå miste om? Även dessa kommer nog till sans en vacker dag.

Det händer att jag fortfarande stöter på människor som är helt ovetande om, och ointresserade av, både invandring, EUs inverkan på vår tillvaro och våra ändrade förutsättningar. Jag har väl själv varit ganska ovetande om, i alla fall invandringen, ända tills jag började använda datorn till annat än att betala räkningar eller kolla mailen. Det är nu flera år sedan jag blev medlem i Sd och jag röstade på partiet i valet 2006. Numera är jag engagerad även som ledamot i distriktsstyrelsen i Värmland och jag propagerar envetet för Sd var jag än befinner mig. Det är förvånansvärt få av de jag träffat hittills som har haft en negativ inställning. De verkar bara ha väntat på den där lilla knuffen över gränsen för att våga rösta på Sd.

Inga kommentarer: