lördag 10 oktober 2009

Semesterfirare ställer då till det!

Hur länge har vi svenskar egentligen hållit på med att resa utomlands? Själv var jag till Spanien på 70-talet och jag var då långt ifrån den första som åkt dit från Sverige. Jag såg också till kackerlackor när jag var där men jag lyckades inte få med mig några hem. Man hörde heller aldrig talas om någon som hade fått dessa "trevliga" djur i sina bostäder här hemma. Någon kanske blev drabbad men det var inget man hörde talas om.

Hur kommer det sig då att det är så vanligt att det dyker upp kackerlackor i lägenheter nuförtiden? Hemvändande semesterfirare säger media. Hur förklarar man då att inte forna tiders semesterfirare blev drabbade?
Läs mer

1 kommentar:

Ann-Marie sa...

Jag fick åka som långt som till Singapore på 80-talet innan jag såg mitt livs första kackerlacka (och den var STOR).