fredag 30 oktober 2009

En tia gånger många hjälpare kan räcka långt!

Björn Näslund, en f.d. granne har nu råkat ut för en olycka i Thailand och skadats svårt. Han hade ingen reseförsäkring och som brukligt i Sverige nuförtiden så ställer inte regeringen upp när det gäller oss "vanliga" svenskar. Hans familj försöker nu få ihop pengar för att få hem honom till vård i Sverige. De har startat en blogg där de vädjar om hjälp. Hjälp gärna till att sprida detta om ni har möjlighet.


Håkan och Marie Näslund Olsätersgatan Karlstad har öppnat ett konto enbart för detta.
Bidrag mottages tacksamt på :
Swedbank cleringsnr. 8156-2 kontonr.914 492 224-3

Artikel i Aftonbladet
VF

2 kommentarer:

Anonym sa...

Satt just in en liten slant! Kom av någon anledning att tänka på slemku..en Bengt Westerberg, som uppmanar folk att skänka pengar till sin "ideella" verksamhet. Nu handlade det ju om en svensk som råkade illa ut, och då jävlar är hjälpsamheten som bortblåst. Vad är det för jävla dårhus vi lever i? Hoppas din vän klarar sig... Blodsven

Gammelsvensk sa...

Tack Blodsven.
Bengt Westerberg och hans gelikar har fått mig att aldrig skänka pengar till de stora, etablerade organisationerna. Detsamma gäller för dessa evinnerliga "underhållningsprogram" där man ska ringa in och rösta. Jag förstår inte att folk går på vad som helst. Jag kan gott tänka mig att hjälpa men då ska jag veta att inte största delen av insamlingen går till administrationen.