söndag 3 januari 2010

Nu har väl ändå proffstyckaren Guillou gjort en "tavla"?

Jan Guillou har jag i och för sig aldrig gillat men nu får han mig att må riktigt illa. Vem ger staten rätt att låta sådana charlataner som han fritt få fabulera i Tv-program som riktar sig till våra skolbarn (Utbildningsradion). Efter hans figurerande i media på sista tiden så förstår jag mig inte på dem som hyser beundran och respekt för honom. Han borde väl vid det här laget ha förbrukat allt eventuellt förtroende som han kan tänkas ha haft hos några av medborgarna.

Jag hade trots allt tilltrott honom ett visst mått av intelligens men efter att han nu gått ut i media med ett budskap som går stick i stäv med vad han själv skrivit och uttalat för inte alls längesedan så tvivlar jag även på det. Hans mest framträdande egenskap verkar vara hans megastora ego.

Hans senaste utspel verkar mest vara ett försök att rikta intresset åt annat håll än mot hans kanske inte helt fläckfria förflutna. Ett i så fall ganska patetiskt försök som endast förstärker det intryck av panik han ger just nu.

Inga kommentarer: