torsdag 31 december 2009

Nytt gott år med förhoppningar om fler!

Nyårsafton med mycket snö och strålande solsken som gör att det liknar ett julkort här ute i skogen. Det spretiga med portal är min 5 meter höga syrenhäck. Utan blommor och blad brukar den se ganska anskrämlig ut men är i sin vinterskrud nästan lika fin som när den blommar.

Några nyårslöften blir det inte för min del. Jag har hela tiden små delmål och blir lika stolt varje gång jag lyckats avverka något av dem. 2009 har jag, bland annat, efter fem års strid lyckats åstadkomma en halv seger mot försäkringskassan plus att jag äntligen har slutat röka. Bara dessa saker är tillräckliga för att jag ska känna mig tillfreds.

Förhoppningar har jag däremot en hel del inför det nya året. Både personliga och sådant som gäller oss alla. Hur det kommer att gå för världen i stort känns inte riktigt gripbart så jag nöjer mig med att ha vissa förhoppningar när det gäller Sverige och vilket styre det kan tänkas bli efter September.

Nu vill jag i alla fall önska alla ett riktigt "Gott Nytt År" och att vi blir åtskilligt många fler som bryr oss om vårt land tillräckligt för att se till att det blir många goda år framöver.

Britt



1 kommentar:

Milla sa...

Du är härlig människa, det måste jag få säga. Och jag är väldigt glad att ha fått träffat dig. Mitt nyårslöfte är att ta vara på varje person jag möter, för varje individ kan lära oss något, stärka oss eller glädja oss. För jag kommer nog tyvärr aldrig att ha så stark karaktär att jag lyckas sluta röka :)

Avslutningsvis så önskar jag dig och dina små/stora djur en underbara avslutning på detta decenium..På återseende nästa år!

Ps! Vilken vacker bild!

Kram Camilla