onsdag 25 februari 2009

Valde Viktoria rätt?

Nu har media fått en riktig godbit. Det finns väl inte något ämne som är så tacksamt när det gäller spekulationer och åsikter som kända personers liv och leverne. Nu är de igång med att fundera över om Viktoria valt rätt och om Daniel räcker till. Säkert kommer någon att försöka luska reda på om han inte möjligtvis har varit inblandad i någon liten skandal också?
Huruvida Viktoria "valt rätt" är väl en tiopoängare när det gäller korkade frågor. Vad är det för kriterier som ska uppfyllas? Nu är det ju ett faktum att de har känt varandra väldigt länge så Daniels eventuella brister eller fördelar lär väl Viktoria vara väl medveten om och vice versa. Ligger det inte nära till hands att tro att de gifter sig för att de älskar varandra och vill leva sitt liv tillsammans? Konvenansäktenskap är väl mindre vanligt nuförtiden. Jag är inte främmande för att det finns människor som kan tänka sig att göra ett "uppköp" genom att välja partner efter eventuellt ekonomiska eller andra fördelar men i det aktuella fallet tror jag att relevansen för detta saknas.

2 kommentarer:

Berit sa...

Ett litet sidospår .....På vissa bloggar anser man att Victoria genom sitt val har kört kungligheten i "sank", att hon inte kan välja en man av folket och begära att han ska upphöjas till royalty. Inte för att jag vet så mycket om mamma Silvia men visst var väl hon också en kvinna av folket, om än från Tyskland/Sydamerika?
Förstår du var skillnaden ligger?

Kul att läsa blog från Karlstadtrakten, där har jag rötter.

Anonym sa...

Hej Berit
Nej, jag förstår inte skillnaden. Jag har heller inget minne av att det var något gnäll den gången. Fast jag kan minnas fel. Jag tror dock inte att någon av dem hade varit speciellt ledsen om de sluppit "upphöjningen".