onsdag 24 november 2010

Varför inte direktsändning av redogörelsen för grundlagsändringen i riksdagen?

Nu(09.30) startar sändningen i riksdagen om grundlagsändringen. Det är en halvtimme sedan den började men svt har valt att sända med en halvtimmes eftersläpning. Varför? De kan väl inte tycka att detta är oviktigt? Det brukar ju inte vara några problem med direktsändning ens från andra sidan jordklotet så det kan ju inte vara anledningen.

Jag är numera en väldigt misstänksam person och det kanske inte är så konstigt i dagens Sverige. Med den teknik som nu finns så inbillar jag mig att de skulle kunna sitta och redigera sändningen medan den pågår. Kan de verkligen det? Nej, det är nog bara jag som är paranoid.

1 kommentar:

Martin sa...

Hm, en grundlagsförändring som inte är förankrad hos folket riskerar nog att bli ett vapen mot ändrarna snarare än för, tror jag. Det är inte många som står pall när jag argumenterar för att riksdag och regering bör dra konsekvenserna för att "sverige är ett mångkulturellt land" i frågor som skamvåld eller barnaga eller svenskundervisning.