torsdag 11 november 2010

Ja, vad ska man säga?

Fullmäktigemötet ikväll blev inte så långvarigt för det var raskt avklarat med de val som skulle göras. Det var kul att få ytterligare insyn i hur det hela går till och dessutom få träffa sin bänkgranne. Själva mötet finns inte mycket att säga om men när jag var på väg dit i bilen blev det riktigt roligt. Kanske man borde kalla det tragikomiskt.

Jag fick höra på radion att det skulle bli en demonstration i fullmäktige. Bakom den stod en miljöpartist och en vänsterpartist vilka var skrudade i folkdräkt. Enligt deras utsago var det hela ämnat som en känga åt främlingsfientliga partier men det var visst något med att de ville vara lite nationalistiska också och hylla det svenska. Aja baja! Nationalism är väl något fult som bara sverigedemokrater ägnar sig åt? Den ene killen var dessutom klädd i en kvinnlig dräkt som tydligen var en ytterligare demonstration mot gubbväldet i fullmäktige. Det har kanske något med det omhuldade genusperspektivet att göra?

Jag tror att deras eventuella förhoppningar om en viss respons grusades för vi sverigedemokrater skrattade bara gott åt det hela och märkte heller inga reaktioner hos övriga deltagare.

NWT

3 kommentarer:

Blodsven sa...

Bara anblicken av dessa fåntrattar får mig att tänka på nån slags lyteskomik! Desto mer roande blir det ju när dom öppnar käften, och börja svamla nåt helt obegripligt om dräkternas ursprung och samtidigt får det till nån slags protest mot SD?? Mindre lustigt i det hela är ju naturligtvis att dessa verklighetsfrämmande små hönsarsel har med politik att göra. Är det så underligt att det ser ut som det gör i vårt dårhus...

gammelsvensk sa...

Hej Blodsven!
Jag tror att jag numera, flera gånger om dagen, säger just: Det är inte konstigt att det ser ut som det gör!

Blodsven sa...

Jag slipper ju iallafall konfronteras med dessa idioter i jobbet, vilket förmodligen är lugnast för alla. Kämpa på min vän....