onsdag 24 november 2010

Det är endast samer och tornedalsfinnar som har ursprungsrätt!

Där blev vi satta på plats, vi som dryftat oss att tro att vi "vanliga gamla svenskar" också hade ett visst existensberättigande i landet Sverige.
Efter att nyss ha sett och hört ett flertal av sjuklöverns politiker i riksdagen framlägga sina synpunkter på grundlagsändring, och naturligtvis även på sverigedemokrater, tar man sig för pannan. Jag vill ju helst tro att åtminstone en enda av dessa skulle vara utrustad med minsta lilla gnutta förnuft men jag blir grymt besviken varje gång någon av dem öppnar munnen. Om nu några egentligen tycker annorlunda men säger det partiet vill och inte sin egen åsikt, så vill jag inte ens nämna vad jag tycker om dessa. Förhoppningsvis är det inte de som öppnar munnen.

Att man inte tappar tron på mänskligheten helt och hållet ska våra representanter i Sd ha all kredit för. Man kan utan att skämmas utnämna dem till församlingens intelligentia. Vad de gör är ju egentligen bara att de säger vad de tycker och håller sig till fakta vilket ger en säkerhet när de hela tiden måste svara på exakt samma sak om och om igen. Jag beundrar dem för deras förmåga att försvara sina inlägg utan att likt papegojor återupprepa exakt samma ordalydelse, vilket man inte kan säga om de andra partiernas företrädare. Dessa är ganska förutsägbara och de verkar inte ens bry sig om att åtminstone försöka verka intresserade av hur deras röst kommer att påverka vår framtid.

Nu får vi själklart utgå ifrån att grundlagsändringen kommer att röstas igenom och därigenom indikera att vårt land egentligen inte alls är vårt.

Inga kommentarer: