tisdag 10 november 2009

Vid min ålder borde man veta bättre!

I två dagar har jag varit frustrerad över en dator vars internethastighet varit nära noll. Jag har provat allt jag kunnat komma på men det hjälpte förstås inte. Till sist var jag tvungen att ringa för att få support och väntetiden var som vanligt tillräcklig för att jag skulle hinna diska och fixa kaffe under tiden.

När jag till sist kom fram, fick jag snabbt veta anledningen till min väldigt långsamma uppkoppling. Jag hade varit uppkopplad alldeles för länge under en månads tid och då sänker operatören hastigheten till nästan noll. Om jag vill ha det ordnat innevarande månad så måste jag betala extra. Detta står i avtalet som jag då inte läst och förstås inte blivit upplyst om. Jag får såklart skylla mig själv men man undrar varför de undanhöll mig den lilla detaljen om tidsbegränsning när de var noga med övriga upplysningar som t.ex. hastighet och pris.
Tänk att man aldrig lär sig.

Inga kommentarer: