onsdag 11 november 2009

Mona Sahlin hos Malou

Mona Sahlin förnekar sig inte. Under intervjun i "Efter tio" menar hon att riktig demokrati är att gå samman med motståndarlaget för att hindra Sd från att få en vågmästarroll. Jag måste ha missat en hel del i min sociala skolning för jag har precis för mig att demokrati står för att alla ska vara med och påverka genom röstning. Jag har också trott att resultatet av en sådan ska respekteras. Om nu Alliansen slår sig ihop med den andra "röran" så kan jag inte se det minsta demokratiska i det utan snarare ett svek mot alla som i valet talat om hur man vill ha det. Det är väl ingen ide att spekulera i hur de kan bära sig åt så mot medborgarna för det vet vi väl redan. Maktbegär, korruption och en stor dos av feghet skulle jag vilja säga.

Visst kan alla sju riksdagspartierna slå sig ihop för de är ju ändå svåra att skilja åt men då ska de klart deklarera sina intentioner redan före valet så att vi vet vad som gäller. Det har ju varit ett fasligt tjatande hos sossarna om att Alliansen redan nu ska berätta om de tänker samarbeta med Sd och detsamma borde väl gälla vilken konstellation det än kan tänkas bli.

Malou tog också upp frågan om de främlingsfientliga Sverigedemokraterna och då fick ju Mona dra sitt mantra "aldrig någonsin, aldrig någon gång, aldrig någonstans" som man nu har hört ett antal gånger. Hon tyckte också att det gått åt skogen med Danmark tack vare deras främlingsfientliga parti. Jag hade bestämt för mig att Danmark ligger bättre till än vi när det gäller många saker. Arbetsmarknaden till exempel.

Det känns som en mycket spännande tid fram till valet men Mona Sahlin är trygg för hon vet att inte Sd kommer att få någon vågmästarroll och därmed inflytande för hon tänker inte ge dem det? Självförtroendet är det inget fel på.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bär mig emot att säga detta, men vi fick ofta höra att världen skulle vara bättre om kvinnorna hade makten. Känns som om ex.vis Måna och Måddan inte fått sina positioner pga kompetens, för mer vidriga obegåvade subbor har jag svårt att finna motsvarighet till...Blodsven

Gammelsvensk sa...

Fel sort vet du Blodsven! Kanske de släpps in för att männen då kan styra utan att behöva ta ansvaret? Se´n har vi ju detta med kvotering, vilken glädje det nu kan ge. Vem vill bli kvoterad?

Anonym sa...

Fan du kloka kvinna! Dig hade jag utan tvekan gett min röst...Blodsven

Berit sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Om sionismens tyranni

- Peter Ingestad, Solna

Gammelsvensk sa...

Peter Ingestad,
Är det meningen att man ska ta dig på allvar?

Anonym sa...

Så sd är ett demokratiskt parti? My ass!!!