fredag 14 augusti 2009

Vad vill Piratpartiet?

De flesta vet väl redan att Piratpartiet vill ha fri fildelning och är emot FRA. Vad mer vill man veta om ett parti som kandiderar till stat och kommun? Det vore kanske inte så dumt att få veta lite om hur de ställer sig till familjepolitik, skatter, brottslighet, invandring, EU, utrikespolitik m.m. Jag har läst på deras hemsida men får inte några svar på sådant som jag anser viktigt förutom frihet på nätet och den privata integriteten.

Piratpartiet är ju väldigt "på tapeten" i media just nu men där görs egentligen bara jämförelsen med Sverigedemokraterna. Enligt min mening är det en meningslös jämförelse eftersom ingen vet hur Piratpartiet kommer att förhålla sig till politiken i stort. Hur man ställer sig till FRA och IPRED är viktigt även för mig men allting hänger ihop och den insikten verkar inte finnas hos Piratpartiet. En röst på dem vore verkligen en bortkastad röst.

Det sägs att man inte kan få allt och det stämmer väl men borde man inte, åtminstone, se till att försöka få rätsida på det allra viktigaste för vårt lands fortlevnad först och främst? Vissa beslut kan ju komma att bli oåterkalleliga och då kanske andra för oss viktiga frågor tas ifrån oss och hamnar i andras händer. Vilken betydelse har då våra egna synpunkter på saker och ting?

Jag har läst en hel del kommentarer på nätet där de flesta tror att media inriktar sig på att svärta ner Piratpartiet. Min egen uppfattning är nog att media vill göra så mycket reklam de kan för dem eftersom de inte är en bråkdel så farliga som Sverigedemokraterna när det kommer till "riktig" politik.
Arga unga män
http://sverigedemokraterna.se/
http://www.piratpartiet.se/

Inga kommentarer: