måndag 10 augusti 2009

Duktig vovve!

I Karlstad har en 17-åring blivit biten av en polishund. Hunden bet honom i underarmen när han försökte fly från polisen.

Jag kan inte riktigt förstå varför man skriver om detta. Det är ju precis vad polishundar är till för och denna hund verkar ha agerat exakt efter regelboken. Den lille boven ska vi väl nu tycka synd om eftersom han fick en sårskada. Varför utrustar man poliser med diverse hjälpmedel om det inte är meningen att de ska användas? Det blir ofta klagomål och efterräkningar för en polis som t.ex. använt sitt tjänstevapen. Blir det nu samma sak med hundarna? Med tanke på hur skrupelfria dagens bovar är så borde man snarare ge polisen mer resurser och en polishund som stoppar en av dem ska hyllas. Om det nu var det som avsågs så framgår det inte av notisen.
VF

2 kommentarer:

Berit sa...

Tidningarna har nyhetstorka nu!

Vad man skulle skriva om är tex. olyckan i går där en ung man voltade med bilen ner i Klarälven. En person på ANDRA sidan älven såg olyckan, larmade och cyklade runt till olycksplatsen. När han anlände ca. 6 minuter senare stod folk där och gamade och ingen hade kommit på idéen att hoppa i vattnet och försöka rädda föraren.
Man borde skriva om att svenska folket har förvandlats till initiativlösa apatiska robotar som inte törs blanda sig i något och inte fatta egna beslut!

Gammelsvensk sa...

Samma tanke dök upp hos mig. Efteråt var folk i alla fall snabba att dra nytta av olyckan genom att föra fram sina önskemål om sänkt hastighet eftersom det varit många olyckor. Jag är uppväxt och har bott halva mitt liv en liten bit därifrån och ofta använt mig av den vägen. Jag har då aldrig hört talas om någon olycka där förut. De som kör för fort där nu kommer sannolikt att köra lika fort om man sänker från 70 till 50.