söndag 30 augusti 2009

Man kan ha olika åsikter om vad som är hedervärt.

I Karlstad har vi en folkpartist som heter Nina Larson. Hon brukade skriva i Karlstadstidningen för ett antal år sedan och jag minns att jag många gånger retade mig på henne redan då.

Av en slump hamnade jag på hennes blogg idag och läste ett kort inlägg från Mars 2009 där hon är ledsen över att inte kunna vara med om en ceremoni som ska hållas på Kronoparken för att hedra kurdiska martyrer. Om jag inte misstar mig så är väl detta med martyrskap oftast något som har med självmordsbombare att göra och jag har svårt att förstå det hedervärda i att ta sitt liv och samtidigt försöka ta så många oskyldiga som möjligt med sig. Man får väl hoppas att dessa kurdiska martyrer har blivit det av andra orsaker.

Som tur var så löste sig det hela genom att en annan folkpartist, Arman Teimouri, kunde vara med och representera partiet under ceremonin.
Nina Larssons blog

Inga kommentarer: