onsdag 5 augusti 2009

Ingen gräddfil för mäktiga företagsledare.

Marianne Samuelsson,landshövding på Gotland, får nu avgå på grund av sin åsikt att rika företagsledare ska ha gräddfil när det gäller strandskydd. Hon tyckte att det naturligtvis måste vara så att man kan göra avsteg från lagen eftersom man ska vara rädd om de som skapar arbetstillfällen.
Hennes ursäkt var nästan ännu sämre än uttalandet som gjorde att hon fick sparken.
" Jag är naturligtvis jätteledsen. Men jag är glad för att jag får gå för att jag har gjort något och inte för något som jag inte gjort. Det är bättre att vara aktiv än passiv."
Jag undrar det jag?

Samuelsson tvingas avgå

1 kommentar:

Karpstryparn sa...

Ja, det här är typiskt, politiker som gör "kråkor" kan aldrig erkänna att de gör fel. Undrar om hon satt på hispan innan hon blev politiker?

Svar om Margot Wallström: Ja, men ärligt talat så tror jag inte att hon har varit demokrat innan hon hamnade i Bryssel heller, och när det gäller Mona Sahlin så kan man ju tro att hon kommer direkt ifrån Bryssel med tanke på att hon inte är demokrat. Angående "låstasjobb" så är det nog inte svårt för partners att få jobb.