tisdag 22 september 2009

Jag är diskriminerad. Kan jag gå till DO?

Eftersom jag hör till de fattiga har jag inte råd att köpa en ny bil utan får hålla mig till de mera "omoderna" modellerna. Tiotusen kronor i rabatt på en miljöbil gör ingen skillnad för mig. Nu kan jag på grund av detta inte utnyttja den gratisparkering för miljöbilar som numera gäller i Karlstad. Är inte det diskriminering?

Det fuskas rejält med denna förmån genom att folk tankar bensin i sina miljöbilar för att etanolen blir för dyr i slutänden. För att stävja detta fusk ska man nu försöka komma på ett sätt att kontrollera vad som finns i tankarna på de bilar som gratisparkerar. Man tänker dessutom villkora gratisparkeringen med att man måste köra dubbfritt inne i stan. Detta har även varit på tal när det gäller alla som ska till centrum, oavsett bilmodell. Där blir jag genast portad helt och hållet vintertid eftersom jag bor på landet och med sådana förhållanden att jag inte skulle ta mig varken fram eller tillbaka utan dubbdäck.
Läs mer

Inga kommentarer: