torsdag 2 juli 2009

Jag kommer ändå att kunna känna mig trygg!

Här har vi ett praktexempel på hur EU fungerar. Det är väldigt viktiga saker som man måste stifta lagar om. Nu har de blivit tvungna att börja rensa bland dessa lagar och det kan väl bara bero på att det hela tiden kommer nya. Ingen människa med normalt förstånd kan väl se något vettigt i det de håller på med?

"Fula frukter, fläckiga svampar, krokiga gurkor och knotiga morötter är på ingång igen efter att EU släpper på en 20-årig regel."

Nu kommer jag alltså att få köpa knotiga morötter om jag vill det. Jag behöver inte riskera att bli lurad heller för det ska stå på förpackningen att de är knotiga.

"Handeln kommer inte översvämmas av krokiga gurkor"
Handelsnormen för 26 olika typer av produkter har skrotats i ett försök att dra ner på EU-byråkratin. Standarden på 10 av de mest populära sorterna blir dock kvar, men med en passande märkning kan även fulare exemplar av dessa säljas i handeln.
Svt

Inga kommentarer: