tisdag 8 juni 2010

Stenkastning är en populär sysselsättning!

Fotbollshuliganer har väl var och en hört talas om. Dessa utmärker sig ju ofta på både allsvenska matcher och mera internationella sådana. Att detta fenomen börjat dyka upp även i pojklagsserier har jag förstått.

I Karlstad har det nu spelats pojkallsvensk match mellan FBK Karlstad och IF Heimer från Lidköping. Matchen kunde visst genomföras utan större besvär men efterspelet blev desto livligare. Första bråket uppstod mellan två spelare när dessa var på väg till omklädningsrummet. Det andra däremot verkar ha uppkommit ute på vägen när det gästande laget hade anträtt hemresan. Ett flertal bilar med vuxna supporters/anhöriga hade uppenbarligen följt efter Lidköpingsspelarnas buss för att "göra upp".

"– Bilarna körde om och tvärnitade framför oss så att vi inte kunde komma därifrån. Därefter stormade sex-sju vuxna personer, plus en av spelarna, ur bilarna och började skrika, kasta sten på bussen och försökte ta sig in i den, berättar Håkan Lindeberg."
Läs mer

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som om Måna & co´s orgasmer tillfredställs allt mer i det nya spännande Sverige....Blodsven

Gammelsvensk sa...

Jag förstår inte vad som hänt med "svenskarna"? När jag var liten fick jag lära mig att det var farligt att kasta sten.

Anonym sa...

Blev du oxå hjärntvättad med att vara snäll, skötsam och flitig? Vilka jävla fårskallar vi blev, som trodde på att godhet skulle löna sig.....Blodsven

Gammelsvensk sa...

Jag var så väluppfostrad att jag inte ens kunde prata med främmande eller äta på kalas. Som tur är så har tunghäftan släppt med råge på äldre dar. De tre kriterierna du nämner sitter djupt planterade. De kanske inte längre gränsar till dumhet men den lärdomen har kostat på.