måndag 16 augusti 2010

Man kan inte älska alla!

Nu har jag fått min första inblick i hur det kan vara att låta sig intervjuas av politiskt styrd media. Nu bildar vi en kommunförening i Karlstad och hade av den anledningen bjudit in media. Från NWT kom en ung kille vid namn Magnus Hermansson, vilken redan tidigare skrivit om mig i tidningen p.g.a. min blogg.

Efter en, minst en halvtimme lång, utfrågning inomhus fortsatte samtalet därefter utomhus under fotograferingen. Av allt jag svarade på under den tiden kom endast detta med i tidningen:
"– Vårdnadsbidrag och maten i äldreomsorgen är våra viktigaste valfrågor, säger hon."
Vad det frågades om var förstås "några" av våra viktigaste valfrågor.
Samtalet som följde kom naturligtvis inte med. Av artikeln att döma så kan det inte direkt ha berott på platsbrist för Magnus Hermansson har givit stort utrymme åt gammal skåpmat om före detta sverigedemokrater som hoppat av parti efter parti eller blivit uteslutna av olika anledningar. Det kanske helt enkelt bara var jag som svarade "fel"?
Artikeln i NWT

Det kanske kan vara intressant att jämföra vilket utrymme Hermansson ger ett helt nystartat parti gentemot Sd, som dock länge har legat över eller strax under 4%-spärren till Riksdagen.

En eloge till Elisabeth Nilsson VF som hade förstått vad mötet handlade om och lät sakligheten gå före smutskastning. Man kan ju undra om hon och Magnus Hermansson deltagit vid samma möte?

Jag har för några dagar sedan, till NWT, skickat in ett genmäle på en debattartikel om Sd. Det kanske är sådant man ska ägna sig åt för där kan de inte förvanska eller förtiga åsikter, hoppas jag. De har i alla fall inte gjort det denna gång.
Sverigedemokraterna replik

9 kommentarer:

vinterbadaren sa...

Verner von Heidenstams uppfattning om journalistskrået är tyvärr fortfarande dagsaktuell:

"Andens tattarfölje"

Anonym sa...

Pojkfan är förmodligen så in i helvete väluppfostrad i lögnarnas skola, så han törs inget annat än att följa PK-mallarna. Har själv råkat ut för lögnarna, så aldrig mer att jag talar med en journalistjävel....Blodsven

Ann-Marie sa...

Du är väl inte förvånad hoppas jag. Man kan ju inte tro på ett ord som dom skriver i media numera. Allt ska vara så PK att man mår illa. Sanningen gör väl alltför ont kan jag tänka mig.
Lycka till i din fortsatta karriär, hoppas att allt går väl och var försiktig med gammelmedia ;o)

Ann-Marie sa...

Vad är det med alla dessa anonyma?! Vågar ni inte stå för era åsikter?

Gammelsvensk sa...

Mitt tips till "Anonym svensk" är att ta kontakt med den det berör. Jag har svårt att se vad detta har på min blogg att göra.
M.v.h. Britt

Gammelsvensk sa...

Vinterbadaren,Blodsven och Ann-Marie;
Tack för ert stöd. Sådant behöver man uppenbarligen mer av som sverigedemokrat än om man hade annan partifärg. Jag är medveten om hur vissa personer i mediabranschen kan bete sig men man har liksom lite svårt att inse att det kan drabba en själv. Jag som är så snäll?
Som "härdad gammal kärring" så tror jag dock att jag står på benen ett tag till.

Tack även till "Anonym svensk" som får mig att uppskatta mina vänner än mer.

Anonym sa...

Britt! Som en klok frihets- och Sverigeälskande kvinna som jag vet att du är, så backar jag upp dig till 2000% i alla lägen...Blodsven

Gammelsvensk sa...

Tack Blodsven! Då känner jag mig trygg.

Karpstryparn sa...

Har kryssat för dig i valet till kommunfullmäktige, det blir SD för hela slanten i alla valen i år, alltså precis som jag har röstat i de tre senaste valen