tisdag 6 juli 2010

Man kan inte ens lita på en kyrkans man!

Jag har egentligen lovat mig själv att ta semester från allt bloggande, delvis beroende på att vi just nu har fullt upp med den kommunala politiken i form av utbildning, torgmöten, flygbladsutdelning m.m.
Nu orkade jag emellertid inte hålla fingrarna borta från tangentbordet när en kyrkans man så uppenbart beter sig odemokratiskt, partiskt och dessutom far med rena lögner. Biskopen Lennart Koskinen kunde inte låta bli att visa sitt rätta jag när Sverigedemokraterna hade ett tillståndsgivet torgmöte i Almedalen i närheten av Svenska kyrkans tält. Såvitt man kan se på filmer så var kyrktältet till och med stängt vid tillfället. Koskinen hävdade dock att Sverigedemokraterna störde kyrkans aktiviteter genom att befinna sig alldeles för nära tältet. Han påstår också att han blivit, med våld, bortkörd av sverigedemokrater vilka sedermera visade sig vara SÄPO-folk som, utan minsta våld, påpekade för Koskinen att han inte hade någon rätt att försöka avvisa sverigedemokraterna från deras tillståndsgivna plats.
Har Koskinen förstått vad kyrkan står för?

2 kommentarer:

Ann-Marie sa...

Han har säkert gått på samma propaganda som alla dom andra i kyrkan.

Karpstryparn sa...

Precis, Koskinen ljög sig rakt igenom alltihop och körde "buhu-buhu-valsen" så pk-avskum/fascistsvin han är.

Svar: Det skulle vara att gasa ihjäl möss, det är den enda metod jag känner till. Men att döda möss innan de ska användas som ormmat är helt åt helvete, nej, låt ormar och andra reptiler sköta det själva, för då blir det naturligt. Angående industri: Precis, det är inte gynnsamt. Det verkar som att Jordbruksverket vill hindra människor från att ha ormar och andra kräldjur hemma, kan man inte lagstifta bort en hobby så gör man vad man kan för att förstöra för de som utövar den. Men Jordbruksverkets idioti kommer inte att förändra ett skit, om zooaffärerna enbart börjar sälja döda möss (vilket de knappast kommer att göra, det är ju inte bara reptiler som äter levande möss) så kommer privata odlingar av möss att öka istället. Att odla möss är inte svårt, med tanke på hur snabbt de förökar sig. Själv har jag 10 möss hemma nu, två av dem är dräktiga honor och de kommer nog att föda till veckan. I måndags så födde en av honorna 20 ungar. Visst, det var aldrig tänkt att jag skulle börja odla möss, men eftersom min hornpadda nu ligger i dvala och mössen förökar sig som bara faan så kan man ju säga att det har blivit en odling av det. Fortsätter det så här får jag skaffa fler burar, får även in lite pengar på det. Igår kväll fick jag 170 spänn för mössen.